Aktualności
  • 78-latka straciła 30 tysięcy

    16.07.2020

  • Dowód osobisty został podrobiony- może stracić Pani/Pan swoje oszczędności - właśnie takie słowa usłyszeli w słuchawkach swoich telefonów mieszkańcy Jastrzębia-Zdroju. Fałszywa policjantka przekonywała, iż pieniądze w banku nie są bezpieczne. Większość osób nie uwierzyła, niestety 78-latka straciła swoje oszczędności.

    We wtorek do kilku mieszkańców Jastrzębia-Zdroju zadzwoniła na telefon stacjonarny kobieta, podająca się za policjantkę tutejszej komendy. Fałszywa funkcjonariuszka podała wymyślone nazwisko oraz poinformowała osobę, do której dzwoniła, iż jej dowód osobisty został podrobiony i że oszuści mogą wyłudzić w banku pieniądze należące do niej. Kontrolowała również dalszy ciąg rozmowy, dbając głównie o to, żeby rozmówcy nie rozłączyli się. Na szczęście większość nie uwierzyła i się rozłączyła.

    Niestety w tę bajkę uwierzyła 78-letnia jastrzębianka. Straciła 30 tys. złotych. - Scenariusz był identyczny. Najpierw połączenie telefoniczne na numer komórkowy należący do starszej osoby, następnie rozmowa z rzekomą fałszywą policjantką, a na końcu pozostawienie pieniędzy we wskazanym miejscu. Myśl o utracie oszczędności uśpiła czujność starszej pani. Kobieta straciła 30 tysięcy, które miała w domu. Łupem miała też paść lokata w banku, której kobieta nie zdołała wypłacić - informuje policja.

    Przestępcy nie ustają w próbach łatwego i szybkiego wzbogacenia się cudzym kosztem. Jedną ze stosowanych przez nich metod nadal pozostaje oszustwo „na policjanta”. Niestety, ten sposób przestępczej manipulacji wciąż bywa również skuteczny.

    Dlatego policjanci kolejny raz przypominają, że funkcjonariusze policji nigdy nie informują telefonicznie o prowadzonych przez siebie sprawach. Nie proszą również o wypłacanie pieniędzy z kont bankowych, przelewanie na inne konta lub przekazywanie ich innym osobom.

    Jak nie paść ofiarą oszustów?

    Przede wszystkim należy zachować ostrożność - jeżeli dzwoni do nas ktoś, kto podszywa się pod członka naszej rodziny lub policjanta i prosi o pieniądze lub mówi, że nasze pieniądze są zagrożone, nie podejmujmy żadnych pochopnych działań. Podzielmy się natychmiast tą informacją z bliskimi i nie działajmy sami. Pamiętajmy, że nikt nie będzie miał nam za złe tego, że zachowujemy się rozsądnie. Nie ulegajmy presji czasu wywieranej przez oszustów. Potwierdźmy dane osoby dzwoniącej i zdarzenia dzwoniąc do dyżurnego policji. Nigdy też nikogo nie informujmy o ilości posiadanych w domu lub na kontach bankowych oszczędnościach.

     
  • ADR

  • Eko-okna czerwiec 2020
  • Komentarze:
  • Czytaj także:
  • Dopłaciła do paczki i straciła pieniądze!Uwaga! Oszukują na tarczę antykryzysowąPoczta nie pobiera opłat za dezynfekcję przesyłek!Seniorzy nie dali się nabrać oszustom!Oszuści próbują wyłudzić pieniądze na CBŚ

    Informujemy, że:

    1. Administratorem danych wskazanych w zgodzie na przetwarzanie danych osobowych wyrażonej powyżej jest Fundacja Profesjologia Aktywizacji Rynku Pracy (dalej „Wydawnictwo”) z siedzibą i adresem w Rybniku przy ul. Wyzwolenia 10, adres e-mail: redakcja@nowiny.rybnik.pl
    2. Celem zbierania danych jest umożliwienie zalogowania się do gazety internetowej oraz korzystanie z jej funkcji i przeznaczenia.
    3. Podstawą prawną przetwarzania stanowi zgoda osoby, której dane dotyczą na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów. Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
    4. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom.
    5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres potrzebny do realizacji celu przetwarzania.
    6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania.
    7. Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach najlepszego wyboru produktu lub usługi, odpowiadającego Pani/Pana preferencjom.