Na przełomie lat 90, a 2000 roku zlikwidowano z kolei 5 tys. km torów. Dziś mamy 19 tys. km linii. Z Jastrzębia-Zdroju odjechał ostatni pociąg w 2001 roku. Przez ostatnie 30 lat powstało zaledwie 50 km nowych torowisk. Teraz – jak zapewnia rząd – ma to się zmienić. Czy Jastrzębianie skorzystają z tej inwestycji?
W pierwszej kolejności odbyły się Regionalne Konsultacje Strategiczne na których wojewodowie, marszałkowie oraz prezydenci miast otrzymali informację o założeniach Programu Kolejowego. 10 marca br. zakończył się drugi etap konsultacji społecznych, każdy z obywateli mógł drogą elektroniczną ale także pocztą przesłać swoje informację, uwagi, propozycje. Trzeba zaznaczyć, że CPK bardzo mocno podkreśla, że od wyniku tych konsultacji oraz uwarunkowań, środowiskowych, gospodarczych, technicznych będzie zależy przebieg każdej ze szprych. Władze CPK bardzo mocno podkreślają, że wszystkie opinie zostaną wzięte pod uwagę i budowa Szybkiej Kolei będzie przeprowadzona w największej zgodzie z mieszkańcami.
Pierwszy szkic linii kolejowej tak zwanej szprychy siódmej otrzymał wiele protestów ale także zostały wysłane propozycje innych rozwiązań. Oczekujemy teraz na trzeci etap, czyli zapowiadane konsultacje na poziomie gminy.
Piotr Szereda, przewodniczący Rady Miasta Jastrzębia Zdroju, felietonista Tygodnika Regionalnego Nowiny
Komentarze